14 mája 2010

Zapekaná cukina so syrovou kôrkou

pre jedného 

1 cukina
1 väčší šampión (dva menšie)
3 strúčiky cesnaku
zo 10 zelených olív
za hrsť čerstvého listového špenátu
krájané paradajky
vegánsky syr (ja som použil soyabel - very italian herbs od soyatoo, ten naozaj odporúčam)
kuskus
vňať z mladej cibuľky
kari korenie
čierne korenie
soľ
tymián
olivový olej

Cukinu rozrežeme po dĺžke na polovicu a malou lyžičkou obe polovice vydlabáme a nakrájame na malé kúsky. Šampióny, olivy a špenát tiež pokrájame na menšie kúsky. Na panvici si predhrejeme olej, pridáme pretlačený cesnak a po chvíľke šampióny a vnútro cukiny. Zalejeme trochou vody, pridáme čierne korenie (najlepšie čerstvo mleté). Po pár minútach pridáme olivy,špenát, tymián a trocha soli, varíme kým sa voda neodparí (resp. takých 10 minút max, voda sa vždy dá vyliať). Pridáme krájané paradajky, chvíľku necháme na panvici, také 2 minúty a odstavíme. Naplníme cukiny kopcom a navrch nastrúhame syr. Dáme na poolejovaný plech do rúry na nejkých 180 stupňov a zapekáme takých 30 minút. Medzitým si nasypeme rozumné množstvo kuskusu (zhruba plná hrsť) do misky, pridáme kari,čierne korenie a nasekanú vnať, zalejeme vriacou vodou a necháme zakryté odpočinúť, kým sa voda nevsiakne všetká (5 min.)
Dobrú chuť.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

ahoj chcela by som sa opytat, kde sa da zohnat tento syr, pripadne ine vyrobky od tejto znacky.

kajco povedal(a)...

ahoj,
ja byvam v prahe, tu ich mavaju v bioobchodoch, napr na belehradske.
co sa tyka slovenska, to neviem, uz dlho som nebol v ziadnom podobnom obchode na slovensku.