29 októbra 2008

Vegánske pivo

Nedávno mi frajerka (ako vegánovi) oznámila, že nie všetky pivá sú vegánske. Pivo síce nepijem, ale dohnalo ma to k premýšľaniu o všetkých aspektoch nášho života spojených s utrpením (teda zneužívaním) zvierat. Trošku som si teda pozeral o tom pive, a podľa zistení, onou problematickou látkou je isinglass pochádzajúci z tejto rybky:



Hneď na to som natrafil na odkaz k zoznamu vegetariánskych pív, ktorý ma uisťuje, že pivo čo som často píjaval, Bernard, je v poriadku. Podľa toho čo som pozeral to vyzerá tak, že isinglass sa nachádza najmä v britských pivách, kde urýchluje prečisťovanie piva. Problémové sú takzvané Real Ale a Guiness pivá, kde sa podľa wikipédie isinglass používa najviac.

Niečo podobné sa dá nájsť aj u produkcie vín, ale o tom zas niekedy inokedy. Prečo to všetko píšem? Na zamyslenie o tom, že kde všade je možné nájsť stopy zbytočného utrpenia nevinných, v tomto prípade aj mlčiacich tvárí. Áno, je to patetické.

1 komentár:

Unknown povedal(a)...

Vegetarianske piva ci veganske?