01 apríla 2008

Vegánske lasagne



semolinové lasagne (napr tesco lasagne sú vegan) - 1 balíček
drvené paradajky alebo aj dajaký pretlak - 1 a pol konzervy (400g som mal ja)
polovičku menšej cibule
jeden menší baklažán
tri menšie cukiny
jeden balíček údeného tofu
olivový olej
soľ
čierne korenie
rozmarín
tymián
bazalka

dáme do väčšieho hrnca zovrieť osolenú vodu, ked začne vrieť dáme do nej lasagne a necháme variť 10 minút, miešame! aby sa nezlepili, medzitým nakrájame baklažán na krúžky alebo polkrúžky, osolíme, okoreníme a dáme do predhriatej trúby (okolo 200 stupňov) na polhodinku. keď uplynie 10 minút lasagne zlejeme, opláchneme studenou vodou aby sa nelepili a odstránime ich od seba a dáme ich vychladnúť, položíme ich však každú zvlásť aby sa nezlepili. keď baklažán už bude mäkkučký taq ho vybereme, nakrájame cibuľu, cukinu a tofu.
panvicu necháme rozohriať na ohni, keď je rozohriata, pridáme olej (olivový olej sa nesmie prehrievať, preto ho dáme až na rozohriatu panvicu a nie od začiatku) a cibuľu, keď bude cibuľa do sklovita :) pridáme cukinu, baklažán a tofu, asi 2-3 minútky necháme tak, osolíme a okoreníme, potom podlejeme vodou a prikrijeme pokrievkou. varíme kým sa cukina nestane "priesvitná", nie úplne ale všimnete si to. odstavíme z ohňa
a ideme vrstviť. do zapekacej misy dáme prvú vrstvu lasagní, pokrijeme paradajkami (drvenými alebo pretlakom) pol konzervy, na to dáme polovicu zmesi baklazánu a cukiny, dáme ďalšiu vrstvu lasagní potom pol konzervy paradajok a zvyšok cukiny a na vrch
dáme poslednú vrstvu lasagní a pokvapkáme olivovým olejom a dáme na zhruba 45 minút do vyhriatej trúby na asi 200 stupňov. (trúbu som ja nechal zapnutú ešte od baklažánu). a navrch si spravíme "omáčku" - zvyšnej pol konzervy paradajok zmiešame s bylinkami (ja som dal rozmarín, tymián a bazalku, ešte oregano by nevadilo) osolíme a okoreníme. lasagne vytiahneme z trúby naložíme si, a navrch hodíme trochu z omáčky, dobrú chuť.

recept od kajca, díky!

Žiadne komentáre: