11 januára 2008

Opražené tofu so zeleninou



pre dvoch
potrebujeme:
1 balenie tofu
1 menšiu cibulu
1-2 strúčiky cesnaku
olivový olej (alebo hocijaký iný, ja všade pchám olivový)
1 cukinu
1 menšiu papriku (ja som dal polovicu väčšej)
čakankový list (nemusí byť)
zeleninový vývar (či už ako bujón alebo poctivo spravený)
celozrnnú múku na obalenie (okolo 40-50g)
soľ
čierne korenie
šampióny (mrte by sa tam hodili len ja som doma nemal...)

tofu nakrájame na plátky, takých 12-14, a hodíme do zeleninového vývaru, na takých 10-15 minút, medzitým si nakrájame cibulu, cesnak, cukinu a papriku (cibula a cesnak na drobno, cukinu som dal na polkruhy a papriku na kruhy - ono to je jedno), na panvici rozohrejeme olivový olej, prihodíme cibulu, cesnak, stiahneme oheň, keď budú troška osmahnuté, pridáme cukinu a papriku (ak máte väčšie štastie ako ja, aj šampióny). chvíločku osmahneme, potom prilejeme vývar z tofu, aby to bolo ponorené a necháme dusiť. kým sa nám to dusí, tofu obalíme v celozrnnej múke a na druhej panvici, dame trošička oleja rozpáliť a potom prihodíme tofu, osmahneme s oboch strán len aby bola kôrka na ňom. hotovka, servírujeme na čakankový list (horký jak sviňa, ak nemáme radi horkú pokvapkáme citrónovou šťavou, alebo dame naň trošku cesnaku) hodíme zeleninu, a na to tofu.
brú chuť

recept od kajca, dík!

Žiadne komentáre: